پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229096
معاون نظارتي بانک مرکزي خبر داد
تسويه با سپرده‌گذاران مؤسسات غيرمجاز تا پايان بهمن/ برنامه فروش ۳۵ هزار ميليارد تومان اموال بانکي تا تير ماه ۹۷
تاریخ انتشار : 1396/11/04 08:16:57
نمایش : 1420
معاون نظارتي بانک مرکزي از تسويه با سپرده گذاران موسسات غيرمجاز تا پايان بهمن خبر داد و گفت: تا پايان اين هفته اطلاعيه بانک مرکزي در خصوص مؤسسات مالي غير مجاز صادر مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فرشاد حيدري در نشست مشترک مسئولان اقتصادي دولت با اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت:  تا پايان اين هفته اطلاعيه بانک مرکزي در خصوص موسسات مالي غير مجاز صادر و تا پايان بهمن کار تسويه حساب با همه سپرده گذاران تعاوني هاي مالي غير مجاز خاتمه يافته تلقي مي شود.

وي افزود: براي سپرده‌گذاران تعاوني اعتبار ثامن الحجج، تسويه حساب تا سيصد ميليون تومان عملياتي شده و مطالبات باقي مانده هم تا دهه فجر پرداخت خواهد شد. در تعاوني اعتبار فرشتگان هم، به سپرده‌گذاران تا 200 ميليون تومان، تا 200 ميليون تومان پرداخت شده است چراکه دارايي‌هاي اين مؤسسه کفاف طلب سپرده گذاران را مي‌دهد اما آنها از تير 94 به بعد سودي نمي‌گيرند.

معاون نظارتي بانک مرکزي گفت: در مؤسسات افضل، وحدت و البرز هم با سپرده‌گذاران تا صد ميليون تومان تسويه شده و به سپرده‌گذاران بالاي صد ميليون تومان، صد ميليون تومان پرداخت شده و باقي سپرده گذاران هم که کمتر از دو درصد سپرده گذاران هستند، صد ميليون تومان دريافت کرده‌اند و در حال تسويه نهايي با آنها هستيم.

حيدري در خصوص مؤسسه بدر توس نيز گفت: اين مؤسسه هزار ميليارد تومان به مردم بدهکار است درحالي که تنها 17 ميليارد تومان دارايي مکشوف دارد و ما براي تسويه با سپرده گذاران آن، 56 ميليارد تومان اختصاص داديم و 61 فقره سند در استان خراسان توسط قوه قضاييه شناسايي شده که در صورتي که معاون اول قوه قضاييه آن را قطعي اعلام کند، عمليات پرداخت به سپرده گذاران اين مؤسسه هم آغاز مي‌شود اما دامنه تخلفات در اين مؤسسه بسيار گسترده بوده و 700 ميليارد تومان سپرده جعلي و موهوم در اين مؤسسه شناسايي شده يا بخشي از آن در بيرون فروخته شده اما در مؤسسه ثبت نشده است.

معاون نظارتي بانک مرکزي همچنين در خصوص نوسانات نرخ ارز در هفته‌هاي اخير،‌ گفت: برخي اظهارات غيرکارشناسي از جمله اينکه قرار هست از سپرده‌هاي بانکي مردم ماليات گرفته شود، موجب ترس مردم مي‌شود و عده‌اي نگران شده و پول خود را از بانک خارج کرده و به‌دنبال خريد دلار مي‌روند.

وي افزود: در همين موضوع مؤسسات اعتباري، 21 هزار و 500 ميليارد تومان پول تازه به اقتصاد تزريق شد که بخشي از آن به‌سمت بازار ارز و دلار رفت و موجب افزايش تقاضا شد درحالي که عرضه محدود بود.

*برنامه فروش 35 هزار ميليارد تومان اموال مازاد بانکي تا تير ماه 97

حيدري با اشاره به برنامه واگذاري دارايي‌هاي منجمدشده بانک‌ها، اظهارداشت: در سه سال گذشته 35 هزار ميليارد تومان سهام و املاک بانکها آزاد شده و اميدواريم تا پايان تير سال آينده يعني در شش ماه آينده همين ميزان واگذاري و فروش انجام و اهداف قانونگذار تأمين شود تا اين مبالغ صرف افزايش سرمايه بانک‌ها شود.

وي تأکيد کرد: بايد مشکلات بانک‌ها از درون حل شود و بانک مرکزي در تلاش است در يک بازه ده‌ساله از درون و با اصلاح مکانيزمها مسايلي چون سوددهي، ترازنامه و نقدينگي را حل کند.

حيدري تصريح کرد: يکي ديگر از موانع موجود در سر راه واگذاري‌ها، دخالتهاي ساير دستگاههاي نظارتي است که مانع از فروش و تأخير در واگذاري‌ها مي‌شود.

وي اصلاح کارمزدها را يکي ديگر از برنامه‌هاي بانک مرکزي براي اصلاح نظام بانکي دانست و افزود: در اين راه بيش از هزار مورد اصلاح انجام شد اما سازمان حمايت از مصرف کنندگان موضوع را به سازمان تعزيرات ارجاع داد که منتظر اعلام نظر اين سازمان هستيم.

 

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html